גפני תוקף בציניות: "לראשונה בג"צ פסק לטובת החרדים"

"כל דבר במדינה צריך להיות בפיקוח, כשמוצאים תעודת זהות - אז משרד הפנים צריך להיות זה שמפקח איזה תעודת זהות ולמי נותנים, למי נותנים דרכון, וכך זה בכל משרד ממשלתי"
דוד לזר 3 Comment on גפני תוקף בציניות: "לראשונה בג"צ פסק לטובת החרדים"

יו"ר ועדת הכספים משה גפני הגיב אמש לפסיקת בג"צ שקבע כי יש להכיר בגיורים פרטיים אורתודוקסיים הנערכים בישראל • "בית המשפט מקדיח את תבשילו ועובר את הקו האדום, זה דבר חמור מאין כמותו"

צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90
"כל דבר במדינה צריך להיות בפיקוח, כשמוצאים תעודת זהות - אז משרד הפנים צריך להיות זה שמפקח איזה תעודת זהות ולמי נותנים, למי נותנים דרכון, וכך זה בכל משרד ממשלתי"
12:51
28.04.24
נתי שולמן No Comments on הגאון הרב אברהם יוסף בדברים נוקבים: "נשיאה בעול היא הדדית"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אמש (חמישי) קבע הרכב מורחב של תשעה שופטי עליון בראשות הנשיאה מרים נאור כי יש להכיר בגיורים פרטיים אורתודוקסיים הנערכים בישראל, (גם פיראטים) וכי המתגיירים בבתי הגיור הללו יהיו זכאים להתאזרח בישראל במסגרת חוק השבות.

הקביעה של בג"צ גררה מתקפה חמורה של הרבנים הראשיים לישראל, חברי כנסת ואישי ציבור שהגדירו אותה כ"שערוריה" וכ"חציית כל הקווים האדומים".

אמש, השתתף יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני בכינוס של 'המכללה לניהול' ובנאומו הוא התייחס לפסיקת בג"צ. גפני בחר להשיב באופן ציני, אך מתוך דבריו היה ברור כי חברי הכנסת החרדים יעשו הכל בכדי לשנות את החלטת השופטים – על ידי שינוי החוק.

בתחילת דבריו אמר גפני כי "הייתי מאוד נסער, הייתה החלטה של בית המשפט העליון שיש לה השלכות על כל קיום המדינה. באוניברסיטה העברית היה לי בעבר עימות עם נשיא בית המשפט העליון הקודם אהרון ברק שטען כי אנחנו החרדים צריכים להאמין בבית המשפט העליון מחמת שלפעמים נהיה באופוזיציה ואז נצטרך את בית המשפט העליון, אז אמרתי לו: 'לא, זה לא יקרה', בכל מקרה, אנחנו ב'יהדות התורה' נמצאים באופוזיציה יותר ממה שאנחנו נמצאים בקואליציה בניגוד למפלגות אחרות, אבל היה לי איתו ויכוח בענין הזה באוניברסיטה, ואני צדקתי ככל הנראה, עד שקרה מה שקרה עכשיו".

לדבריו של גפני, "בית המשפט העליון פסק לטובת החרדים, וזה פשוט מוציא אותי מדעתי, למה זה מוציא אותי מדעתי? כי מה פסק עכשיו בית המשפט העליון? הוא אמר שהגיורים שעושים בתי הדין החרדים, הבד"צים, צריך להכיר בהם לגבי חוק השבות, זאת הייתה הפסיקה שלו עכשיו, והמשמעות של הענין היא שבית המשפט מקדיח את תבשילו ועובר את הקו האדום, בגלל שמילא להכיר ברפורמים אני מבין, אבל להכיר בחרדים? כאילו שלא הבנו את הפסיקה הזו שהמשמעות שלה שמחר תהיה פסיקה לטובת הגיור הרפורמים", אמר גפני בציניות.

"אנחנו כנראה נצטרך להגיש הצעה לתקן את החוק, זה דבר חמור מאין כמותו, כל דבר במדינה צריך להיות בפיקוח, כשמוצאים תעודת זהות – אז משרד הפנים צריך להיות זה שמפקח איזה תעודת זהות ולמי נותנים, למי נותנים דרכון, וכך זה בכל משרד ממשלתי, אבל פה פתאום יתחיל להיות שהבד"צים הפרטים החרדים הם יוכלו לתת – דבר חמור לקיום המדינה וליהדות ולכל מה שנלווה לדבר הזה, אבל בסדר, לא לשם זה התכנסו כאן, אבל אני ממש נסער מהענין הזה, לראשונה מאז קום המדינה בית המשפט העליון פוסק לטובת החרדים".

אמש תקפו הרבנים הראשים לישראל את החלטת בג"צ. הראשל״צ הרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף אשר משמש כנשיא בית הדין הרבני הגדול אמר כי "החלטת בית המשפט העליון מהיום להכיר בגיורים פרטיים במדינת ישראל היא שערורייה, לא יעלה על הדעת שתעשיית הגיורים הפיראטיים שלא מפוקחים על ידי אף גורם ממשלתי יוכרו כרשמיים".

לדבריו, "מדינת ישראל מפעילה מערך גיור ממלכתי תחת משרד ראש הממשלה אשר פועל תחת סטנדרטים ראויים ומסבירי פנים שנועדו לתת מענה לכלל הציבור במדינת ישראל, הכרה שכזו מביאה הלכה למעשה לחיסול מערך הגיור הממלכתי של המדינה".

גם הרב הראשי לישראל, הגאון הרב דוד לאו הגיב בחריפות ואמר כי "בית המשפט העליון ושופטיו לא יקבעו מיהו יהודי אלא תורת ישראל, כך היה תמיד ונדאג בעז"ה שכך יהיה גם הלאה".



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 3

    נו? זה מה שהרבי צעק מדם ליבו למשך שנים רבות, שצריך בחוק השבות להוסיף רק מילה קטנה אחת:“כהלכה“. אבל המיפלגות החרדים ישבו בשקת ולא רצו “להתערב“!
    אז מה תעשו עכשיו?

    1. זה גם כהלכה של בי"ד גם בסדום היה כל דבר כהלכה גם כל המאמינים הד"ל הם דתיים ומאמינים אבל של תורה חארת שבדו לעצמם

  2. 2

    למען האמת, פסיקת בגץ לטובת הגיורים החרדים (ביחד עם ה"פרטיים"), זהו פשוט אופן להכשיר את הרפורמים ויש להצטער על שמחתו של גפני. בנוסף, הבגץ גם דחה עתירת נשות הפרובוקציה ונתן למדינה 90 יום לפתור את בעיית הרפורמים בכותל.
    אמורה להידלק לנו נורה אדומה שביומיים הבגץ פסק לטובת החרדים בנושאים שהם חשובים אבל רק זמניים בשבילנו ולא נצחונות אמיתיים. זאת, אחר פסיקתם נגד מיטווה הגז שגרם שהבגץ בכותרות על שליטתו הפשיסטי/רודני/קומוניסטי/נאצי של שלטון יחיד ונגד הדמוקרטיה. ברור שזה הזמן להנמיך לעצמם את הלהבות ולקבל מחמאות מח"כ רב גפני לפני יציאתם לקרב הבא על סדר יומם העמוס למחיקת החרדים, המתנחלים, הימין והדמוקרטיה.
    אני מוקיר את גפני ופועלו אבל נ"ל שהוא מפספס יותר מדי פעמים בענייני בג"ץ.